Wednesday, 26 October 2011

mati syahid

assalamualaikum (:

hari ni aku teringat mase usrah di Pusat Islam ari tu .. mmg best dok dalam usrah .. macam2 ilmu kita bleh dapat , pastu kalau ade bnda tak paham atau masih ragu2 , semua tu blh dibincang dalam usrah .. ari tu aku dapat tahu apabila kita suka atau syg seseorang tapi kita tak luahkan pn kat org tu . tba2 ajal kita datang , kita mati . kita dikira mati syahid ..sbb kita mnhan nafsu kita .. mcm yg kita tau , jihad melawan nafsu adalah jihad  yg paling besar .. huhu . best kan kalau kita mati syahid .. ade satu lagu tu mujahid setia , lirik lagu tu mmg mmberi ana semangat sbgai seorang muslim ..

 MATI SYAHID ATAU HIDUP MULIA

subhanallah .. aku nak kalau aku MATI SYAHID .. tak semestinya kita hanya mati syahid bila kita di padang perang atau melawan nafsu .. mati syahid juga dikira bila kita melakukan ibadah , tp niat kna btol lah .. ibadah kan byk , kita makan ibadah , kita mandi ibadah, kita tidur pn ibadah ... nak ke majlis ilmu pn bila dengan niat  kerana Allah swt .. bila mati , itu pn dikira mati syahid ...

insyaAllah .. oke lah . smpai di sini sje entri aku .. 

wallahualam ..

0 comments:

/