Monday, 21 November 2011

wanita

 assalamualaikum (:

entri aku kali ini pasal perempuan , wanita , gadis , women , girl n seumpanya nyaa ..
tp aku lebih suka aku dipanggil gadis :) hehe ... betol , tak tipu pnya ...
tp utk entri ni aku gna "wanita" lebih oke kot .. emm .. wanita ni ciptaan yg agung .. (ceyy) tp btol laa .. 

ada pndapat kaum adam wanita ni lemah sgt , mudah menangis .. mudah terasa .. mudah ni mudah tu . yup . betol ..!! itulaah wanita .! (perasaan wanita nih)

wanita tidak mmpu melawan cuma mmpu menangis utk melegakan sikit sakit di hati .. ada paham ? 





wanita adalah seindah hiasan dunia











utk kaum adam:
Jangan sesekali bergaduh disebabkan berebutkan wanita- Seorang lelaki memang seharusnya bertanggungjawab untuk melindungi wanita. Lelaki yang melindungi wanita merupakan lelaki sejati. Tetapi, perlindungan diberikan haruslah kena pada tempatnya. Sekiranya seseorang wanita di dalam kesusahan tanpa mereka sendiri memintanya, mereka memang patut dilindungi. Sekiranya permasalahan disebabkan kecurangan atau permasalahan sengaja dicari wanita tersebut, tinggalkan mereka dan cari lain.

Jangan sesekali memukul wanita- Seorang lelaki yang matang tidak akan sesekali memukul wanita dan berjaya mengawal perasaan marah walaupun ia amat sukar. Ingat, sekali kita pukul wanita akan hilang kehormatan sebagai lelaki. Sekiranya berasa amat marah, dapatkan ketenangan diluar. Seorang lelaki sejati harus tahu untuk menjaga maruah dirinya dan jangan biarkan maruah tercalar hanya kerana 
memukul wanita. Tunjukkan kematangan dan ketenangan yang ada pada sifat seorang lelaki.


WANITA adalah perhiasan dunia..

HATInya disimpan dalam laci, kemudian dikunci..


Disimpan dalam almari, kemudian almari itu dikunci..

Dan almari itu ada di dalam kamar, kemudian kamar itu 


dikunci..

Kamar itu berada di dalam rumah, kemudian rumah itu pun 



dikunci..

Dan rumah itu ada pagarnya, kemudian pagar itu dikunci, 


dikunci, dikunci, dikunci & dikunci..

Dan pemilik kunci itu adalah SUAMInya kelak.. InsyaAllah.. ♥








jadilah gadis baek macam sya :)


tak semua manusia sempurna .. carilah kelemahan kerana di situlah terletak nya kekuatan ... 
wahh .. suka suku aku jee .. hehe ..
apa2 pn .. 


AKU BANGGA AKU SEORANG WANITA !




0 comments:

/