Friday, 27 April 2012

citerKU melalut ke PESTA KAUL

Assalammulaikum ..

hai .. readeer2 skalian .. agak2 bpa lame dah tak post ttg diri aku kan .. hm . tak menghilang . cuma kbyakan post smthing yang berinformasi sikit . jadi . post ttg diri aku ntah kemana . so , hari ni jari jemari aku ligat menari atas keyboard nak citer2 ...

beberapa hari lepas hari yg agak sdikit malang apabila aku CUAI hilangkan telefon dia bagi . huhu .. sedih sgt .. dengan simcard ksyangan aku ... tak terkata bagaimana perasaan ini ..

kawan aku sorang boleh cakap aku cool jee bla hp aku hilang , die tak tahu aku malam2 buat tasik dalam bilik .. cepat2 kol celcom block kan sim aku .. taknak ade org kacau num tu . nnti boleh renew balik ..

dua tiga malam ni mmg asyik tdo lewat . ntah mengapa .. mgkin sbb mggu FINAL EXAM kot .. kesian kan . tme2 ceni juga hp boleh hilang .. HAHA ..

lepas ni nak trun pegi cafe or mne2 .. pengajaran  TAK PAYAH BAWAK HP kalau CUAI ... haha . 1st tme aku hilangkan bnda bharga .. kawan siap buat iklan carian di FB lagi . terima ksih kawan atas perhatian kamu semua ... nak mention jugak ke nma diorang ? emm. tak yah laa .. bak kata Dato' Siti Nurhaliza , BIARLAH RAHSIA .. haha

oekk .. satu hal malam ni satu bilik pecah dengan nyanyian SULU2(perempuan) kitok(disini) .. haha .. karoke td .. suara ntah ape2 . exam pn blom abis dah nak enjoy . belomm .. mgkin sbb nak hlangkan stres sikit sbb paper tadi buat aku nak pecah kpala ..

dah nak habis sem baru ditemani lampu romantik aku .. walaupn kadang2 lampu tu kelip2 .. menyeramkan pn ade jugak .. hiii .. esok ramai diorng nak pegi PESTA KAUL . mesti best kan . aku ?? pegi tak pegi tak pegi tak. Tak ! why ? nothing ..

PESTA KAUL mmg tak penah lagi pegi sbb aku baru jee ddk di MUKAH ni , and PESTA KAUL diadakan setiap tahun tiap2 bulan 4 (hujung bulan) ..banyak aktivti yang dianjurkan .. ade gerai2 .. n tengok gmbar kawan2 mmg best .

aku ade curi sikit dari abg google antara gambar2 pesta kaul .. check it out ~




permainan 'TIBAU'  


antara gerai2 yg ade ..

sedikit sebanyak ttg PESTA KAUL ni antara pesta salah satu kaum di Bumi Kenyalang ,Sarawak ... diwarisi oleh kaum Melanau Mukah yg terkenal sbg Nelayan . jadi pesta ni diadakan di mukah jee yee .. dikatakn pesta ni ade kaitan dengan Semangat Laut ..

selalunya budak2 sem 1 yang baru datang ke Mukah ni mmg takut bila dengar ttg pesta kaul ni . ade yang nak balik kmpng laa .. sbb word SEMANGAT2 tu seram utk budak baru .. aku pn bgitu dulu bile dgr Pesta Kaul ni . tp bile je Pesta Kaul tiba . ramai pulak pelajar isi mse lapang bile takde kelas pegi pesta tu .. ramai yg cakap best . takde pape pn yg jadi ye dak .. tpulang kat niat kite bgaimana nak anggp sesuatu pesta tu ... kalau utk pelajar seperti kami . niat anggp nak enjoy jee . hahaha . 

oke . stop smpai sini . melalut ke pesta pulak .. haha .. bye

2 paper to goo .. yeehhh

P/s: esok kwan2 ku nk pegi tu ... ambik gambar banyak2 yee ... 



0 comments:

/