Tuesday, 1 May 2012

Kawan tp Musuh

Assalammualaikum ..

 

orang cakap biar banyak kawan, jangan banyak musuh .. tp buat ape bkawan kalau mengutuk satu sama lain dari belakang . baik tak payah kawan kan .. bile aku tengok satu "se'kawan" ni .. geram pulak pn ade .. di fb bukan main lagi mengutuk kwn2 .. sorang boleh mengutuk di fb, sorang boleh citer kat org lain bile tak puas hati .. apa pndangan korang bile org tu citer kat torang buruk2 ttg kawan baik die sendiri ..? ntah pape je kan .. 

itulah zaman sekarang macam susah jee nak cari kwn yg btol2 nak bekawan. tak tikam dari belakang .. dapat tutup aib kawan .. takkan dah takde lagi kot .. tak mugkin ah .. 

nak bekawan bile senang jee ... 

bagi aku, kawan itu mcm fmly sndiri .. susah senang same2 .. tak de nak buang sorang ambik sorang .. 

okelah .. boleh fikir sendiri kan kwan2 .. dah besa dah pn .. next year 20 ape umo .. gile tak tua tu . haha

p/s:berkawan biarlah ikhlas yee .. :)

1 comments:

aini n_ar said...

nang gaya kita berkawan. . x semua nya indah bila berkawan. . mcm2 kita dgr. . kawan makan kawan. . boh duli sal cdak. . kawan bukan seorang. . hehe. . x rugi mun x dpt kawan kdk cdak. . x da yg berfaedah pun. .

/