Monday, 28 January 2013

SYOKNYA PRACTICAL !

assalamualaikum readers ders ders :D

bertemu kembali dengan entry seterusnya :)

sy terase amat bertuah sekali slama 1 month lebih practical ni, mcm2 keje dh dibuat ... serious .. best gler keje kat audit firm .. keje mmg byk . but pngalaman tu . fuhh ..  rugi tau spe yg ambik kos acc but prctic kat tmpat lain ..

CAYE TAK ??!! boss suruh aku buat domant account .. bukan acc main2 .. acc betul2 client pnya ..  mula2 buat .. ahhh .. TAKUT siyez .. tp boss letakkan bawah staf yg uruskan aku utk satu2 syarikat bg rujukan aku n segala ptyaan aku blhlaa ajukan kat staf tu .. pastu bile smthing tak kena dgn acc, tak dpt jalan penyelesaian kena kol pulak client .. mmg nervous gler tau ..

HAHA *tibe2 teringat* bnda paling vengong sekali dekat ofis yg aku pnah buat .. jeng jeng jeng ...  bile teringat aku boleh gelak sorang2 .. malu2 .. nak tau x ? mse aku masih kat office 1st floor, manager pegi washroom, pastu pon dlm blik die berbnyi, dengan tak malu aku pegi masuk n angkat kol tu, pastu client tu ckap ,"ms . k*** please" aku dengan vengong ny jawab "sori, ini amira" then client tu ckp "sori" terus letak. tak smpai seminit client yg sma kol pon satu lagi tp.. yg tu staf situ la jawab .. aku rase msti client tu fkir die silap dail .. pastu ade staf sorang tegur aku, die terus ajar aku mcm mna nak jawab kol client .. tgh ari pastu mse lunch, spnjang tengah makan tu boleh gelak dengan Noraini Abd Rahman ... mmg tak tahan ..

sekarang ni aku dh dpindahkan kat 2nd floor . department of audit , 1st floor tu department of tax n buat acc syarikat persendirian, partnership mcm tu .. 2nd floor semua pasal sdn bhd mcm tu .. jadi, keja aku audit jee kat atas tu .. noraini pulak buat keje 1st floor .. mmg tak sma keje ..

dlm bulan JANUARI ni aku mmg beruntung sikit .. hehe .. ari tu aku dibawa pegi secretaries company yg mmg aku nak pegi sgt tu .. aku dibawa oleh staf 2 orang . sorang laki sorang perempuan . BERJALAN KAKI pegi company secretaries tu .. jauh tu tak la jauh sgt but blh tahan penat ler .. aku dibawa sbb cmpany yg aku audit tu plu semak kat file secretaries tkt2 director bertukar ke ape kan .. dh smpai tu mmg FUYOOOO ... file , YA ALLAH bertimbun . mcm kat ofis aku jgak . haha ..  pastu keje mencari file tu mmg pnt .. nak tgk satu persatu file . pastu nak kena fotastat lagi dokumen yg plu ..  tp kat company secreataries tu kn ad jawatan kosong tau . staf sne tak byk ..

seminngu pastu aku dibawa pulak oleh SENIOR AUDITOR n sorang staf tu pegi AUDIT LUAR .. mmg aku nanti2 kan .. aku ingat budak practical tak plu ikt audt luar . kat SOP (SARAWAK OIL PALM)
so aku pegi half day , pagi2 lagi senior auditor tu dh ajak .. aku ingat sekejap . pastu die cakap 1 day kat luar .. terfikir pulak aku mcm mna laa si noraini nak makan nnti, tak makan laa die nnti .. kesian ..  tp keje cpt2 .. halfday je . pkol 12 cun2 smpai ofis ajak terus si noraini makan . kesian die lapar ..  HAHA .*jgn ambik ati ya*


mmg byk laa pngalaman .. msih ad 4 bulan lagi aku utk timba satu persatu pngalaman n pngetahuan mse practical ni .


belajar account mmg best ..:)

yg gmbar atas tu mse buat audit client staf with NORAINI ABDUL RAHMAN

1 comments:

aini n_ar said...

Eeee. . Gbr kmk la. . Hehe

/